FAQ en Guidelines

Diensten Brandlift

Thema website

Hoelang duurt het voordat een website af is?

Na ontvangst van de benodigdheden van de klant zoals tekst en media kan de website al binnen een week af zijn. Indien de klant heeft gekozen voor extra pagina's en functies kan het langer duren.

Welke support leveren jullie na oplevering van mijn website?

Na het opleveren van de website start het service abonnement van Brandlift. Hierin zit het domein, de hosting en onderhoud van de website. Jouw domein wordt geregistreerd bij Siteground. De hosting voor websites zonder CMS worden gehost in ons GoGeek pakket bij Siteground, de websites met CMS hosting worden gehost via Webflow. Onder het onderhoudspakket vallen; aanpassen tekst en media binnen bestaande elementen, maken van Back-Ups, ondersteuning en uitleg CMS, plaatsen Blogs indien dit onderdeel is van jouw website.

Hoe kan het dat jullie thema websites aanbieden vanaf slechts 95 euro?

De thema websites zijn onze goedkope variant van onze website design/bouw diensten om ondernemers met een klein budget aan te spreken. De websites zijn zo goedkoop omdat ze door ons van te voren al ontworpen en gebouwd zijn. Wij passen de website slechts aan met de input (tekst, media, huisstijl) die wij van onze klanten ontvangen. Zo worden ze geheel uniek zonder dat het veel tijd kost.

Houden jullie rekening met de vindbaarheid in zoekmachines?

Ranking in zoekmachines als Google hangt af van vele factoren. Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt ingezet om de vindbaarheid te verbeteren. In onze basiswebsite houden wij rekening met een aantal factoren van zoekmachineoptimalisatie, namelijk: website structuur, optimaliseren afbeeldingen, alt tags, mobiel vriendelijk en Meta Data.

Wat is inclusief en wat is exclusief bij het ontwikkelen van een thema website?

Elke thema website van Brandlift is uniek en heeft andere pagina's, secties en functies. Voor elke thema website hebben wij een pagina met een uitleg over de bijbehorende pagina's secties en functies.

Inclusief:

  • Bouwen thema website in de huisstijl van jouw bedrijf
  • Bouwen pagina's behorend bij de gekozen thema website
  • Bouwen secties en functies behorend bij de gekozen thema website
  • Hosting, domein, service en onderhoud. Hierbij is keuze uit een basishosting en een CMS hosting

Optioneel:

  • Toevoegen pagina's, secties en functies niet behorend bij gekozen thema website

Exclusief:

  • Het schrijven van teksten, deze dien jij zelf aan te leveren
  • Het maken/ zoeken van foto's, deze dien jij zelf aan te leveren.

Website op maat

Hoelang duurt het voordat een website af is?

Hoelang het duurt hangt geheel af van de wensen van de klant. Bij een website op maat starten we met het ontwerp proces, waar mogelijkheid tot feedback is van de klant voor aanpassingen op het ontwerp. Vervolgens bouwen wij met de input van de klant (tekst en media) de website. Gaat het om een simpele website met weinig pagina's en functies dan kan een website binnen enkele weken klaar zijn, is de website ingewikkelder en heeft het veel pagina's en functies dan kan het enkele maanden duren. Wil je weten hoe lang het duurt voordat jouw website af is? Stuur ons een bericht.

Welke support leveren jullie na oplevering van mijn website?

Na het opleveren van de website start het service abonnement van Brandlift. Hierin zit het domein, de hosting en onderhoud van de website. Jouw domein wordt geregistreerd bij Siteground. De hosting voor websites met CMS hosting gaan via Webflow. Onder het onderhoudspakket vallen; aanpassen tekst en media binnen bestaande elementen, maken van Back-Ups, ondersteuning en uitleg CMS, plaatsen Blogs indien dit onderdeel is van jouw website.

Hoeveel kost een website op maat?

De kosten hangen erg af van het aantal pagina's en de functies op de website. De minimale prijs voor een nieuw ontwerp en het bouwen van de website bedragen 895 euro. Zodra de website complexer wordt met meer pagina's en functies gaan de prijzen omhoog. Brandlift zit met de prijs voor een nieuw ontworpen website ruim beneden het gemiddelde.

Houden jullie rekening met de vindbaarheid in zoekmachines?

Ranking in zoekmachines als Google hangt af van vele factoren. Zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt ingezet om de vindbaarheid te verbeteren. In onze websites houden wij rekening met een aantal factoren van zoekmachineoptimalisatie, namelijk: website structuur, optimaliseren afbeeldingen, alt tags, mobiel vriendelijk en Meta Data.

Wat is inclusief en wat is exclusief bij het ontwikkelen van een website op maat?

Inclusief:

  • Ontwerpen en bouwen website
  • Toesturen uitleg CMS systeem (indien er is gekozen voor CMS hosting)
  • Domeinnaam registratie
  • Hosting, domein, service en onderhoud. Hierbij is keuze uit een basishosting en een CMS hosting

Exclusief:

  • Het schrijven van teksten, deze dien jij zelf aan te leveren
  • Het maken/ zoeken van foto's, deze dien jij zelf aan te leveren.

Logo design

Hoelang duurt het voordat een logo af is?

Bij het ontwerpen van een logo lopen we altijd hetzelfde proces door: inspiratie, schetsen, minimaal 3 ontwerpen, feedback en keuze, definitief maken en opleveren. Het gehele proces proberen wij in 4 weken af te ronden.

Hoe krijg ik de logo's aangeleverd?

Wij sturen jouw logo per mail in een ZIP bestand. In dit bestand zitten alle benodigdheden voor zowel Web als Print gebruik van jouw logo, daarnaast krijg je ook het originele Adobe Illustrator bestand.

Wat gebeurd er als ik de ontwerpen niet mooi vind?

Aan de hand van jouw input ontwerpen we altijd minimaal 3 logo's zodat de kans groot is dat er een idee bij zit die jou aanspreekt. In deze ronde staan we open voor feedback om de ontwerpen aan te passen zodat het voldoet aan jouw wensen. Mocht er echt helemaal niks bij zitten kunnen wij een extra logo ontwerpen aan de hand van nieuwe input. Zodra er een extra logo is ontworpen zal je er één moeten uitkiezen.

Visitekaart design

Hoelang duurt het voordat een visitekaart ontwerp af is?

Bij het ontwerpen van een visitekaartje lopen we altijd hetzelfde proces door: inspiratie, schetsen, minimaal 2 ontwerpen, feedback en keuze, definitief maken en opleveren. Het gehele proces proberen wij in 2 weken af te ronden.

Drukken jullie de visitekaartjes af?

Het afdrukken van de visitekaartjes zit niet bij de prijs inbegrepen. Je kan er voor kiezen om de kaartjes zelf bij een drukker af te laten drukken met de ontvangen bestanden, of je laat ze door ons bestellen. Voor het bestellen en laten toesturen vragen wij 7,50 euro bij een eerste bestelling en 5 euro voor bijbestellingen. Wij zullen een lijst van de huidige kosten van het afdrukken toesturen en afspreken met welke hoeveelheid en met welke afwerking de kaartjes besteld moeten worden.

Overig

Betalingen

Wat is de factuurprocedure?

Na ondertekening van de offerte ontvangt de klant direct de factuur voor de opdracht.

Na ontvangst van de ondertekende offerte beginnen wij direct met bouwen/ontwerpen.

Opdrachten onder de 1000 euro dienen in 1x te worden voldaan binnen 2 weken na de factuurdatum. Bij uitzonderingen kunnen we werken met betaling in termijnen (bijvoorbeeld: 30% binnen 2 weken na factuurdatum, restantbedrag bij oplevering website)

Bij opdrachten boven de 1000 euro staan wij altijd open voor betaling in termijnen. Deze termijnen worden opgenomen in het contract.

Content Management System (CMS)

Krijg ik uitleg en ondersteuning?

Voor het plaatsen en aanpassen van CMS items sturen wij uitgebreide uitleg in de vorm van PDF bestanden en of video's. Ook bieden wij ondersteuning per mail en telefonisch. Ook kunnen wij aan de hand van input nieuwe CMS items plaatsen.

Hoe pas ik mijn website aan / plaatsen en aanpassen CMS items

Het Webflow CMS systeem is ongelooflijk gebruiksvriendelijk. In onderstaande video komen het aanpassen van tekst, het aanpassen van CMS items en het plaatsen van CMS items aan bod.

Hoe werken Rich Text Fields?

Richt text fields zijn CMS velden waarin kopjes, lange tekst en media geplaatst kunnen worden. Voor het lanceren van de website sturen wij uitgebreide uitleg over hoe jij jouw rich text field dient te gebruiken. In de meeste gevallen zullen de rich text fields bestaan uit h2 headers, paragrafen en afbeeldingen. In het rich text field element kun je gewoon typen, afbeeldingen, opsommingen et cetera kun je toevoegen door te klikken op het plus knopje. In onderstaande video worden de belangrijkste elementen uitgelegd.

Brandlift Blog

Waar moet mijn blog aan voldoen?

Het blog van Brandlift is gericht op ondernemend Nederland; Starters, ZZP'ers en MKB'ers. Wij willen deze ondernemers voorzien van tips, nieuws en onderzoeken over het ondernemen. Hierbij kun je denken aan onderwerpen als Marketing, Bedrijf starten, Administratie, Netwerken et cetera. Het hoofddoel van jouw ingestuurde blog moet zijn informeren in plaats van reclame maken. Onderaan jouw blog mag je reclame plaatsen en linken naar jouw website. Brandlift plaatst zelf blogs over Webdesign, SEO en Brand design. Ingestuurde blogs over deze onderwerpen zullen niet geplaatst worden.

Wat hebben jullie nodig om mijn blog te plaatsen?

Jouw blog moet bestaan uit een titel, tussenkopjes, tekst en eventueel afbeeldingen. Daarnaast willen wij ontvangen; naam auteur, afbeelding auteur, bedrijfsnaam, functie en een korte omschrijving van de auteur.

Hoe kan ik mijn blog toesturen?

Jouw blog kan je toesturen via dit formulier. De inhoud van het blog stuur je toe als een Word bestand. De foto's kan je in Word toevoegen of los toesturen, in het geval van los toesturen dien je in Word aan te geven waar de foto's geplaatst moeten worden.

Deze website gebruikt cookies om er zeker van te zijn dat jij de beste ervaring hebt op onze website. Meer informatie
Begrepen